Szukaj
  • falkowskiedu

Logo firmy w kawiarni

Może nam się wydawać, że logo posiadają tylko największe firmy na świecie takie jak: Coca-cola, Nike, Apple czy może i ze środowiska kawiarnianego – Costa Coffee albo Starbucks. To prawda, że małe firmy zazwyczaj nie dołączają do własnej firmy logotypu i w niektórych przypadkach nie robi to żadnej różnicy. Logo w firmie nie jest wymagane przez żadne instytucje państwowe czy monitorujące naszą firmę a jest tylko elementem wizerunkowym firmy. W takim razie po co logo?



Jak już przed chwilą nadmieniliśmy – logo jest elementem, który buduje wizerunek firmy i rozpoznawalność jej. Jeżeli logo jest unikatowe – a z założenia takie powinno być – to może przyciągnąć wzrok ludzi, którzy mogą stać się naszymi klientami. Można pomyśleć, że to tylko znak graficzny, który nie może być elementem marketingowym firmy ale nic bardziej mylnego! Wielkie firmy nie bez powodu inwestują ogromne pieniądze i nakłady pracownicze, by ich wizerunek firmy, w tym logo, było unikalne i niepowtarzalne. Dzięki temu zyskują silną stabilizację i gwarancję, że wszyscy ludzie patrząc na logotyp rozpoznają tę markę.


Jak to przełożyć na rynek kawiarniany? Bardzo prosto! Na rynku jest bardzo wiele kawiarni, każdy kto chce założyć własną z pewnością widział w mieście ich bardzo dużo i można w prosty sposób zorientować się, jak wiele z tych kawiarni posiada swoje własne logo. Łatwo można odróżnić te, które posiadają logotyp od tych, które go nie mają. Ten „znaczek” ma za zadanie pozostać w naszej głowie i dzięki marketingowi (np. ulotkom) przypominać o tej firmie abyśmy częściej ją odwiedzali. Taki mały „znaczek” a tak wiele może zmienić.



Jak stworzyć takie logo? Najprościej byłoby udać się do agencji projektowej aby zaprojektowali nam idealne dla nas logo, które odzwierciedla naszą działalność i misję naszej firmy. Takie agencje mają często duże doświadczenie i wiedzą co składa się na idealny wizerunek firmy. Niestety, przy tym sposobie uzyskania logotypu musimy zapłacić nawet od kilkaset złotych, co może być niepotrzebnym wydatkiem na wczesnym etapie budowania własnej firmy, lecz z drugiej strony mamy pewność, że będzie ono idealne pod naszą kawiarnię.


Tańszym sposobem będzie skorzystanie z darmowych kreatorów, które można znaleźć w bardzo łatwy sposób w przeglądarce internetowej wpisując frazę „kreator logo”. Jednak zanim zaczniemy korzystać z kreatora upewnijmy się, że jest on z pewnością darmowy i sprawdźmy co oferują oni w bezpłatnej wersji. Może zdarzyć się tak, że w nieodpłatnej wersji będziemy zmuszeni do publikacji naszego logo z podpisem firmy, która udostępniła nam możliwości kreatora, bądź też logo będzie w bardzo niskiej jakości. Firmy robią tak, by zachęcić nas do zakupu płatnego programu, na każdym kroku będą nam o tym przypominać.




Jak już stworzymy logo takie, które będzie nam się bardzo podobać to możemy je umieszczać w różnych miejscach, np. Na kubkach, które będą służyć do podawania kawy na wynos; na wcześniej wymienionych ulotkach czy na stronie internetowej. Wtedy będziemy z pewnością rozpoznawalni i nie tylko pozyskamy nowych klientów ale też utrzymamy ich przy sobie!



Na dziś to koniec, zapraszamy za tydzień – w środę o 18:00 na kolejny wpis a także zachęcamy do przeczytania poprzednich wpisów, by dowiedzieć się m.in. o tym czy alkohol i kawiarnia to dobre połączenie!


Dziękujemy i do zobaczenia!

44 wyświetlenia

zarejestruj się, by otrzymać nowy, nigdzie nie publikowany wpis!