Szukaj
  • falkowskiedu

Menu w formie tablicy vs karty

Bezsprzecznie żadna kawiarnia ani restauracja nie obędzie się bez karty dań, często nazywanej menu. Wydaje się nam, że menu jest w naszej kulturze od zawsze. Chyba nikt nie wyobraża sobie tego, że wchodząc do restauracji czy kawiarni, nie otrzymamy informacji o tym jakie są dania i napoje. Byłaby taka sytuacja co najmniej dziwna.


Jest bardzo dużo możliwości w jaki sposób poinformujemy naszych klientów o tym jaką kawę i desery, tudzież dania/napoje oferujemy. Właśnie tym sposobom się dzisiaj przyjrzymy.



Pierwsze co, gdy słyszymy „menu” mamy w głowie kartę, jaką widzimy w powyższym zdjęciu. Jednak w kawiarni jest to rzadko spotykany główny sposób informowania klientów o naszych daniach i napojach. Najczęściej spotkamy się z tablicami, które są wywieszone za plecami pracowników. I to ten sposób uważany jest za najlepszy, z wielu powodów np. Obsługa klienta jest sprawniejsza – szybciej obsłużymy więcej klientów; niezdecydowanych będziemy mogli poinformować lub wytłumaczyć rodzaje kaw czy dań – w końcu nie każdy klient będzie wiedział czym jest Cappuccino czy Latte; możemy na bieżąco obsługiwać klientów „zamawia – realizujemy”.


Są dwa sposoby, jak takie menu przygotować dla klientów. Pierwszy sposób – najłatwiejszy – to menu w formie tablicy kredowej. Zamawiamy kilka tablic, które kosztują ~ 90 – 100 złotych za sztukę w rozmiarze 135x65 cm. Po zakupie tychże tablic, kredą zapisujemy na nich naszą kartę dań. Największym plusem tablic kredowych jest to, że gdy zmieniamy nasze menu (np. z sezonu letniego na zimowy) to wystarczy wymazać i zapisać nową koncepcję. Pamiętajmy tylko, że na pismo klienci też będą zwracać uwagę co może być dla nas plusem, bądź minusem w zależności od naszego charakteru pisma.



Drugi sposób, który wymaga już bardzo często zewnętrznej firmy projektowej to menu w formie plakatów. Jest to bardzo oryginalny sposób przyciągnięcia klientów, ponieważ świetny projekt będzie miły dla oka. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by taki projekt zrobić samemu, jednak na rynku znajdziemy firmy zajmujące się nie tylko samą koncepcją graficzną ale mogą oni nam od razu wydrukować ten plakat i przesłać go do naszej kawiarni. Ten sposób najczęściej spotkamy w wielkich sieciowych kawiarniach typu Starbucks czy Costa Coffee. Najdroższym elementem w tym sposobie publikacji menu będzie niewątpliwie praca grafika, jednak na rynku możemy znaleźć takich, którzy zrobią nam to za mniej niż 100 złotych. Sam wydruk takich plakatów w wielkości "A0" to ok. 20 zł/szt.


Jednak co jest plusem w tablicach kredowych to tutaj jest to minusem. Podczas zmiany menu z letniego na zimowe, musimy ponownie zaprojektować plakaty i poniesiemy dodatkowe koszta. Która z form menu jest droższa? To już sprawa indywidualna i zależna od bardzo wielu czynników. Może być i tak, że ceny będą do siebie podobne, jednak zakres prac przy tworzeniu może być różny.



A co z menu w formie kart?


Taki sposób przyda się przy kilku sytuacjach, o których trzeba pamiętać. A mianowicie: Osobom starszym lub słabo widzącym łatwiej będzie dokonać wyboru, gdy będą mieli menu przed sobą; możemy zamieścić tam rozszerzenie informacji o produktach np. Czym jest Latte bądź Frappe; natomiast z myślą o obcokrajowcach możemy stworzyć dodatkowe menu w formie papierowej w języku angielskim.


Dla każdej kawiarni wybór formy prezentacji menu jest indywidualny i podejdźmy do tego tak, jak wyobrażamy sobie naszą kawiarnię. Najlepiej iść za głosem serca :)



#Jak_stworzyć_kawiarnię #Jak_otworzyć_kawiarnię #Jak_założyć_kawiarnię #Jak_prowadzić_kawiarnię #Własna_kawiarnia #Biznes_kawiarniany #Jak_zbudować_kawiarnię #Szkolenie_z_kawiarni #Menu_w_kawiarni #Kompozycja_menu

50 wyświetlenia

zarejestruj się, by otrzymać nowy, nigdzie nie publikowany wpis!